Bankonowości

Visa: Kobieca rewolucja w biznesie? Visa donosi, że ponad 20% Polek chce założyć własną firmę

0
Visa: ponad 20 proc. Polek jest otwartych na zakładanie własnych biznesów
Visa: ponad 20 proc. Polek jest otwartych na zakładanie własnych biznesów

Według badań przeprowadzonych przez Visa w ramach długofalowego zaangażowania w edukację finansową, 23% Polek, które nie prowadzą działalności gospodarczej, rozważa założenie własnej firmy. Respondentki wymieniają jednak niewystarczającą wiedzę na temat formalności związanych z prowadzeniem biznesu oraz obawę przed ryzykiem jako kluczowe wyzwania stojące przed nimi.

Badanie wykazało, że w grupie wiekowej 18-29 lat oraz 30-39 lat, ponad 30% Polek, które obecnie nie prowadzą działalności gospodarczej, rozważa założenie własnej firmy. Co więcej, aż 53% Polek w wieku 14-17 lat deklaruje chęć poszerzenia swojej wiedzy na temat zakładania biznesów. Inicjatywy wspierające przedsiębiorczość kobiet, takie jak program grantowy Visa She’s Next, mogą stanowić cenny impuls dla kobiet, aby zdecydowały się na założenie własnej firmy oraz zapewnić im wsparcie w procesie rozwoju i przetrwania.

Polacy coraz lepiej zabezpieczają swoje płatności cyfrowe – rośnie poziom wiedzy o bezpieczeństwie i popularności mobilnych aplikacji bankowych

Polki coraz bardziej przekonują się do nowych technologii i mają coraz większe zaufanie do nich. Według badań, 48% respondentek wysoko ocenia swoją wiedzę o bezpieczeństwie w internecie, szczególnie w kwestiach dotyczących ochrony danych, przelewów oraz dostępu do bankowości elektronicznej. Kobiety uważają również, że bankowość mobilna zapewnia bezpieczny kontakt z bankiem, co potwierdza 77% z nich, a wśród niektórych grup odsetek ten jest jeszcze wyższy. Co więcej, ponad połowa Polek (51%) zadeklarowała, że ma wysoką wiedzę na temat bezpieczeństwa płatności cyfrowych. Ten wynik jest zbliżony w poszczególnych grupach wiekowych (od 49% do 55%).

Visa uważa, że edukacja finansowa jest kluczowa dla lepszego zarządzania pieniędzmi i poprawy jakości życia. W połączeniu z inkluzywnością finansową, przyczynia się do tworzenia gospodarki dostępnej dla wszystkich. Dlatego Visa wspiera wiele programów i projektów w Polsce i za granicą, w tym program grantowy Visa She’s Next. Visa jest również założycielem i aktywnym partnerem Fundacji Polska Bezgotówkowa, która oferuje bazę materiałów i artykułów na tematy ważne dla przedsiębiorców. Visa również wspiera poradnik „Nowoczesny Senior”, który został stworzony i dystrybuowany przez Fundację Digital Poland. Adrian Kurowski, dyrektor generalny Visa w Polsce, podkreśla, że edukacja finansowa jest również związana z umiejętnościami cyfrowymi i codzienną praktyką.

Visa She's Next

Visa She’s Next

Mistrzowie finansów – Ekspertowie w dziedzinie edukacji finansowej

Badanie zlecone przez Visę pokazuje, że Polki preferują, aby edukacją finansową zajmowali się uznani eksperci w dziedzinie finansów (66%) oraz praktycy przedsiębiorcy, którzy odnieśli sukces (63%). Co więcej, 66% Polek uważa, że influencerzy i blogerzy, którzy nie są ekspertami w tej dziedzinie, nie powinni prowadzić takiej edukacji. Co ciekawe, przedstawicielki pokolenia Z również podzielają tę opinię – aż 64% ankietowanych Polek w wieku 15-20 lat uważa, że influencerzy nie powinni prowadzić programów edukacji finansowej. Nie oznacza to jednak, że internet w ich opinii nie jest dobrym źródłem wiedzy o finansach. Wręcz przeciwnie, najmłodsze spośród ankietowanych korzystają z branżowych stron internetowych i oglądają tematyczne filmiki w popularnych mediach społecznościowych. To sugeruje, że platformy cyfrowe pozostają dobrymi kanałami, które mogą być wykorzystywane przez banki, firmy płatnicze oraz uznane osoby w świecie finansów lub praktyków.

Według przeprowadzonego badania, Polki, zwłaszcza te najmłodsze, są zainteresowane edukacją finansową i zdają sobie sprawę, że ich wiedza w tym zakresie jest niedostateczna. Dlatego przedsiębiorstwa, organizacje i instytucje, które odpowiedzialnie prowadzą działania edukacyjne w zakresie finansów, mają szansę dotarcia do tej grupy. Visa jest przekonana, że tylko włączająca każdego gospodarka ma potencjał, by pomóc każdemu w rozwoju. Aby to osiągnąć, kluczowe jest posiadanie umiejętności zarządzania swoimi finansami.

Jak działa bankomat?

Poprzedni wpis

Jak wysłać pieniądze do zakładu karnego?

Następny wpis

Mogą Ci się spodobać

Komentarzy