Według badań przeprowadzonych przez Visa w ramach długofalowego zaangażowania w edukację finansową, 23% Polek, które nie prowadzą działalności gospodarczej, rozważa założenie własnej firmy. Respondentki wymieniają jednak niewystarczającą wiedzę na temat formalności związanych z prowadzeniem biznesu oraz obawę przed ryzykiem jako kluczowe wyzwania stojące przed nimi.
Badanie wykazało, że w grupie wiekowej 18-29 lat oraz 30-39 lat, ponad 30% Polek, które obecnie nie prowadzą działalności gospodarczej, rozważa założenie własnej firmy. Co więcej, aż 53% Polek w wieku 14-17 lat deklaruje chęć poszerzenia swojej wiedzy na temat zakładania biznesów. Inicjatywy wspierające przedsiębiorczość kobiet, takie jak program grantowy Visa She’s Next, mogą stanowić cenny impuls dla kobiet, aby zdecydowały się na założenie własnej firmy oraz zapewnić im wsparcie w procesie rozwoju i przetrwania.
Komentarzy