Zakup samochodu elektrycznego to ekscytująca perspektywa: wejście na parter Ogólnopolskiego ruchu. Obecnie obecni producenci samochodów, tacy jak Ford i Honda, a także startupy, takie jak Rivian, wprowadzają dziesiątki nowych modeli elektrycznych.
Ale wraz z dreszczykiem wypróbowania tej nowej czystej technologii, prawdopodobnie masz pewne obawy. Jak działa Ładowanie? Co zrobić, jeśli kończą ci się ładowane mile z najbliższej stacji ładowania? Ale przede wszystkim, czy samochody elektryczne naprawdę są warte swojej ceny?
Odpowiedź na to pytanie jest inna dla każdego. Aby to rozgryźć, musisz zważyć różne czynniki stylu życia i kosztów.
Czy powinieneś kupić samochód elektryczny? Względy Kosztowe
Kupno samochodu elektrycznego to kompromis. Płacisz więcej z góry za pojazd, który kosztuje mniej paliwa i konserwacji. Musisz również zmienić sposób tankowania samochodu, wymieniając stacje benzynowe na stacje ładowania — co może być korzyścią w niektórych sytuacjach, a kłopotem w innych.
Rekomendacje doradcy giełdowego Motley Fool mają średni zwrot na poziomie 618%. Za 79 $(lub tylko 1,52 $tygodniowo) dołącz do ponad 1 miliona członków i nie przegap ich nadchodzących wyborów giełdowych. 30-dniowa Gwarancja Zwrotu pieniędzy. Zarejestruj Się Teraz
Biorąc pod uwagę wszystkie czynniki, które mają wpływ na własność pojazdu zasilanego energią elektryczną lub gazem, możesz dokonać właściwego wyboru.
1. Cena Zakupu
Zakup pojazdów elektrycznych kosztuje więcej niż porównywalne pojazdy napędzane gazem lub pojazdy hybrydowe. Według Kelley Blue Book średnia cena wszystkich nowych pojazdów z listopada 2021 roku wynosiła 46 329 dolarów. Natomiast średnia cena zakupu nowego pojazdu elektrycznego wynosiła 56 437 dolarów.
Eksperci przewidują, że różnica cen między samochodami zasilanymi elektrycznie i gazowo z czasem się zmniejszy. Technologia akumulatorów poprawia się, a ceny spadną, gdy producenci samochodów zaczną produkować pojazdy elektryczne w ilości wystarczającej do osiągnięcia korzyści skali.
Analiza Banku Ameryki (za pośrednictwem Axios) przewiduje, że w połowie i pod koniec 2020 roku ceny samochodów gazowych i elektrycznych będą równe. To dobry powód, aby rozważyć odczekanie trochę dłużej przed przejściem na EV.
2. Ulgi podatkowe i zachęty podatkowe
W niektórych przypadkach można obniżyć koszty samochodu elektrycznego, korzystając z federalnych, stanowych i lokalnych ulg podatkowych i innych zachęt. Największym takim atutem jest Federalna ulga podatkowa EV. Daje Ci do $7,500 z federalnego podatku dochodowego na zakup pojazdu elektrycznego.
Dokładna kwota kredytu zależy od rodzaju akumulatora pojazdu. Samochody elektryczne nowego modelu otrzymują maksymalny kredyt, podczas gdy hybrydy plug-in otrzymują procent kredytu w zależności od pojemności akumulatora.
Niestety, ten kredyt nie zmniejsza kosztów początkowych samochodu. Nie dostaniesz go, dopóki nie złożysz zeznań podatkowych za rok, w którym go kupiłeś. I nie może obniżyć podatków do mniej niż zera, więc jeśli jesteś winien mniej niż kwota kredytu w podatku, nie dostaniesz pełnego kredytu.
Ponadto kredyt Nie dotyczy każdego modelu samochodu elektrycznego. Został zaprojektowany, aby pomóc producentom samochodów zwiększyć swoją ofertę EV, więc wycofuje się z firm, które sprzedały już co najmniej 200 000 pojazdów typu plug-in. Sprawdź federalną ulgę podatkową EV na stronie Departamentu Energii Stanów Zjednoczonych, aby zobaczyć, które Pojazdy się kwalifikują.
W zależności od tego, gdzie mieszkasz, władze państwowe i lokalne oraz przedsiębiorstwa użyteczności publicznej mogą również oferować dodatkowe zachęty do zakupu samochodu elektrycznego lub ładowarki domowej. Na przykład w New Jersey samochody te są zwolnione z Państwowy podatek od sprzedaży. Sprawdź stronę internetową Plugstar, aby znaleźć dostępne zachęty w Twojej okolicy.
3. Koszty utrzymania
Pojazdy elektryczne są prostsze niż samochody napędzane gazem, z mniejszą liczbą ruchomych części. W rezultacie wymagają mniej konserwacji. Nie wymagają regularnej wymiany oleju ani wymiany paska, a ich hamowanie regeneracyjne zmniejsza zużycie klocków hamulcowych.
W przypadku samochodu elektrycznego typowa wizyta u mechanika polega na sprawdzeniu i wymianie drobnych elementów, takich jak opony, filtr powietrza kabinowego i pióra wycieraczek przedniej szyby. Ostatecznie EV będzie potrzebował nowego akumulatora, który zwykle kosztuje od 5000 do 10 000 USD. Ale to się nie stanie przez co najmniej osiem lat lub 100,000 Mil.
W rezultacie samochody elektryczne mają niższe koszty konserwacji niż jakikolwiek rodzaj pojazdu napędzanego gazem. Według badania Departamentu Energii 2021 koszt wynosi około 0,04 mniej za przejechaną milę. Przy 10,000 mil rocznie, to 400 dolarów oszczędności.
4. Koszt tankowania
Koszt zasilania samochodu elektrycznego zależy od miejsca podłączenia. Jak się okazuje, nie zawsze jest taniej.
Koszt domowych stacji ładowania
Jeśli korzystasz z domowej stacji ładowania, pojazdy elektryczne kosztują znacznie mniej paliwa niż samochody zasilane gazem. Stawki elektryczne w domu są najniższe w nocy, kiedy większość kierowców samochodów elektrycznych podłącza Ładowarki samochodowe.
Według danych AAA z 2021 r. pojazdy elektryczne kosztują średnio około 0,03 USD lub 0,04 centów za milę. Pojazdy napędzane gazem kosztują od 0,07 do 0,12 USD za milę.
Ale ta analiza miała miejsce na początku 2021 roku, kiedy średnia cena gazu w USA wynosiła poniżej 2,50 USD za galon, zgodnie z aplikacją do porównywania cen GasBuddy. W styczniu 2022 r.było to ponad $3.25 za galon, dzięki czemu samochody elektryczne były jeszcze bardziej opłacalne.
Samochody elektryczne są wyposażone w ładowarkę poziomu 1,która może podłączyć się do standardowego gniazdka ściennego 120 V. Jednak ładowanie samochodu w ten sposób jest bardzo powolne. To trwa około godziny ładowania, aby przywrócić tylko 4 mil’ wartości driving range.
Aby przyspieszyć ładowanie, możesz umieścić stację ładującą o napięciu 240 V na podjeździe, wiacie lub garażu. Może zapewnić do 25 mil driving range na godzinę. Według firmy energetycznej qmerit, koszt wynosi zwykle od 500 do 800 USD za ładowarkę i od 750 do 1750 USD za instalację.
Jednak instalacja dedykowanej Ładowarki zwykle nie jest opcją, jeśli nie posiadasz domu. W niektórych przypadkach można znaleźć sposób na podłączenie ładowarki poziomu 1 do gniazdka ściennego, ale ładowanie będzie powolne.
Niektóre kompleksy apartamentowe i apartamentowe zapewniają stacje ładowania miejsc parkingowych dla mieszkańców. Niektóre miejsca pracy oferują również ten atut, więc możesz być w stanie zatankować w pracy.
Koszt i dostępność stacji ładowania na drodze
Większość nowych samochodów elektrycznych ma od 200 do 300 mil zasięgu. To maksymalna odległość, jaką mogą pokonać na pełnym naładowaniu. W przypadku dłuższych podróży musisz znaleźć stacje ładowania na swojej trasie, aby zatankować.
Niestety, szybkie stacje ładowania są znacznie trudniejsze do znalezienia niż stacje benzynowe. Chociaż Infrastruktura ładowania szybko się rozwija, stacje nadal mogą być oddalone od siebie o dziesiątki, a nawet setki kilometrów. Czasami są w obszarach niedostępnych i nie zawsze działają.
Na szczęście znalezienie dostępnych stacji ładowania jest łatwiejsze niż kiedyś. Narzędzia takie jak PlugShare pokazują dostępne stacje najbliżej Ciebie. Mogą również pomóc w zaplanowaniu podróży, zastanawiając się w naprzód, gdzie można zatrzymać, aby naładować.
Niestety tankowanie na drodze trwa znacznie dłużej niż tankowanie gazem. Nawet przy szybkim ładowaniu zajmuje to co najmniej 30 minut. Jeśli musisz to robić co 200 mil, podróż na 1000 mil wymaga czasu ładowania wynoszącego 2,5 godziny.
Poza tym, twój samochód może nie dotrzeć tak daleko. EV, który może przejechać 200 mil na pełnym naładowaniu, może trwać tylko 150 mil, jeśli nie jest w pełni naładowany. Zimna pogoda może również skrócić twój zasięg. W rezultacie długie podróże samochodem elektrycznym mogą wywołać „lęk zasięgu”: strach przed tym, czy samochód dotrze do następnej stacji ładowania.
Istnieją dwa rodzaje publicznych stacji ładowania.
- Poziom 2. Wiele publicznych parkingów i garaży oferuje stacje ładowania poziomu 2 podobne do dedykowanej Ładowarki domowej. Niektóre są bezpłatne, podczas gdy inne działają w sieciach takich jak ChargePoint lub Blink. Według MyEV, pełna godzina na ładowarce Blink kosztuje $2.40 do $3.60 i zapewnia tylko około 25 mil czasu jazdy.
- Poziom 3. Stacje szybkiego ładowania poziomu 3 mogą doprowadzić baterię do 80% w zaledwie pół godziny. Dwie główne sieci to Tesla (tylko dla kierowców Tesli) i EVgo. Stacje te zazwyczaj pobierają $0.25 do $0.30 za minutę. Przy około 2 milach driving range na minutę, to Około $3.62 za 25 mil.
Przy takich stawkach Ładowanie kosztuje więcej za milę niż tankowanie Baku na stacji benzynowej. Może się to jednak zmienić, jeśli ceny gazu będą rosły.
5. Całkowity koszt posiadania
Jeśli samochody elektryczne kosztują więcej z góry niż samochody zasilane gazem, ale są tańsze w eksploatacji, to co jest bardziej przystępne pod względem rzeczywistych kosztów posiadania? To okazuje się być trudne pytanie do odpowiedzi.
Analiza samochodu i kierowcy z 2020 r. porównała dwa modele samochodów elektrycznych z ich odpowiednikami napędzanymi gazem. Okazało się, że jeśli kupisz samochód za gotówkę, zażądasz ulgi podatkowej w wysokości 7,500 i sprzedasz go po trzech latach, pojazd elektryczny kosztuje od 350 do 8000 USD więcej.
Jednak gdy w raportach konsumenckich porównano dziewięć samochodów elektrycznych do najlepiej sprzedających się pojazdów napędzanych gazem w tej samej klasie, doszło do odwrotnego wniosku. Okazało się, że przeciętny samochód elektryczny będzie kosztować $4,700 mniej niż samochód zasilany gazem w ciągu siedmiu lat. Oszczędności dla pickupów elektrycznych był jeszcze lepszy: $9,000 w ciągu siedmiu lat.
Dlaczego wyniki były tak różne? Jednym z dużych czynników był koszt amortyzacji. Według większości źródeł, pojazdy elektryczne tracą na wartości szybciej niż inne samochody, przynajmniej na razie. Oznacza to, że tracisz dużo pieniędzy, jeśli sprzedasz jeden po trzech latach, jak zakładał samochód i kierowca.
Ale większość kierowców tego nie robi. Przeciętny właściciel utrzymuje samochód przez około sześć lat, według badań R. L. Polk (za pośrednictwem Autotrader). W tym dłuższym okresie niższe koszty eksploatacji pojazdu elektrycznego prawdopodobnie sprawią, że będzie on miał lepszą wartość niż samochód zasilany gazem. I to właśnie podsumował Consumer Reports.
Ilość przejechanych kilometrów jest również czynnikiem. Broszura AAA pokazuje, że EV ma nieco wyższy całkowity koszt posiadania niż przeciętny samochód, jeśli przejedziesz 10 000 mil rocznie w ciągu pięciu lat. Ale kosztuje nieco mniej niż średnia przy 15 000 mil rocznie i znacznie mniej przy 20 000.
Opcje Pojazdów Elektrycznych, Które Wpływają Na Koszty
Zakup nowego w pełni elektrycznego samochodu to nie jedyny sposób, aby stać się właścicielem EV — a przynajmniej kierowcą EV. Można było również kupić samochód hybrydowy typu plug-in, który łączy silnik elektryczny z małym silnikiem gazowym. Albo ty można kupić używany pojazd elektryczny lub leasing, a nie kupić. Każdy z tych wyborów wpływa na ogólne koszty i korzyści związane z posiadaniem pojazdów elektrycznych.
Akumulator Elektryczny vs. Plug-In Hybrydowy
Hybrydowy pojazd elektryczny z wtyczką eliminuje wiele problemów z pojazdem elektrycznym z akumulatorem. Możesz ładować go w domu, oszczędzając pieniądze i czas. Ale na drodze możesz ją zatankować, więc nie musisz się martwić o znalezienie stacji ładowania lub poświęcenie czasu na tankowanie.
Istnieje wiele hybrydowych modeli plug-in, od małych samochodów, takich jak Toyota Prius Prime do dużych SUV-ów, takich jak Jeep Wrangler 4xe. Hybrydy Plug-in również kwalifikują się do Federalnej ulgi podatkowej, ale wiele z nich nie kwalifikuje się do pełnej kwoty $7,500. Strona internetowa pokazuje, ile możesz ubiegać się o różne modele wtyczek.
Większość hybryd plug-in uruchamia się tylko na baterii, a następnie przełącza się na silnik gazowy, jeśli akumulator się wyczerpie. Ich zasięg tylko elektryczny jest krótszy niż w przypadku pojazdów zasilanych bateryjnie, często mniej niż 20 mil. Ale mogą przejechać dodatkowe 200 do 300 mil na Baku z gazem.
Hybryda plug-in działa najlepiej, jeśli większość podróży jest wystarczająco krótka, aby zrobić na energię elektryczną, ale czasami potrzebujesz dłuższego zasięgu silnika gazowego. Jeśli regularnie podróżujesz ponad 100 mil na odcinku, wtyczka prawdopodobnie będzie lepszym Wyborem niż model zasilany bateryjnie.
Alternatywnie możesz mieć pojazd zasilany baterią do codziennego użytku i oddzielny pojazd zasilany gazem do długich podróży.
Kupno a Leasing
Leasing jest najdroższym sposobem posiadania samochodu w większości przypadków. Ale dla EVs, to może mieć sens.
Producenci samochodów, którzy dzierżawią samochody elektryczne, mogą ubiegać się o federalną ulgę podatkową EV i często przekazują oszczędności użytkownikowi w postaci niższej miesięcznej płatności. Dzięki temu możesz natychmiast skorzystać z kredytu, a nie czekać, aż złożysz swoje podatki. I nie musisz sam zajmować się papierkami podatkowymi.
Ponadto producenci samochodów czasami oferują specjalne promocyjne oferty leasingowe tylko dla pojazdów elektrycznych. Pomaga im to zwiększyć sprzedaż pojazdów elektrycznych, aby spełnić wymogi prawne.
Leasing może również pomóc zaoszczędzić na konserwacji. Pojazdy elektryczne mają niższe koszty konserwacji niż samochody na gaz, ale gdy części ulegną awarii poza okresem gwarancji, wymiana ich może być kosztowna. Dzięki typowej trzyletniej umowie leasingowej Twój pojazd jest zawsze objęty gwarancją.
Wreszcie, leasing jest sposobem na zapewnienie, że zawsze masz najnowszą technologię pojazdów elektrycznych. Pojazdy elektryczne cały czas się poprawiają, zwłaszcza pod względem zasięgu. Dzięki Leasingowi możesz po trzech latach wymienić swoją EV na nową bez konieczności sprzedaży starszego, przestarzałego modelu.
Używany vs. Nowy
Większość źródeł zgadza się, że nowe pojazdy elektryczne zazwyczaj tracą na wartości szybciej niż samochody napędzane gazem. Oznacza to, że kupowanie używanych zamiast nowych może być dobrym sposobem na zaoszczędzenie kosztów.
Na przykład Kelley Blue Book stawia cenę Hyundai Kona electric z 2022 r. na 35 225-12 850 USD więcej niż Kona zasilana gazem. Ale w momencie pisania tego tekstu Kona electric 2019 kosztował tylko 27 025 USD, tylko 5 456 usd więcej niż Wersja zasilana gazem.
Zakup używanego samochodu elektrycznego jest pod pewnymi względami łatwiejszy niż zakup używanego samochodu w ogóle. Ponieważ pojazdy elektryczne wymagają tak niewielkiej konserwacji, nie musisz się tak bardzo martwić o historię konserwacji samochodu. Wszystko, co musisz wiedzieć, to to, że bateria jest w dobrym stanie. Możesz to sprawdzić, ładując samochód i porównując jego przewidywany zasięg z oryginalnym advertized range.
Istnieje jednak kilka wad zakupu używanego pojazdu. Po pierwsze, nie kwalifikujesz się do Federalnej ulgi podatkowej z używanym pojazdem. Przegapisz najnowsze funkcje, takie jak dłuższy zasięg. I prawdopodobnie nie będziesz miał ochrony gwarancyjnej.
Jeśli rozważasz używany EV, należy pamiętać, że niektóre deprecjonują szybciej niż inne. Teslas mają tendencję do utrzymywania ich wartości, więc są bardziej kosztowne w zakupie używanych.
Natomiast używana Śruba Chevy może być świetną wartością. W momencie pisania tego artykułu Kelley Blue Book oszacował, że Bolt 2019 kosztował około $22,000 przy szacowanym przez EPA zasięgu 238 mil, tak samo jak wiele nowych pojazdów elektrycznych, które kosztują znacznie więcej.
Plusy i minusy pojazdów elektrycznych
Plusy i minusy pojazdów elektrycznych wykraczają poza koszty. Dla wielu osób największymi zaletami pojazdów elektrycznych są ich doskonała wydajność i korzyści dla środowiska. Ale dla innych, kłopotów z posiadania i jazdy EV są deal-breaker.
Plusy
Korzyści z posiadania samochodu elektrycznego obejmują:
- Świetny Występ. Silniki elektryczne nie muszą obracać się jak silniki spalinowe, więc pojazdy elektryczne mogą przyspieszać bardzo szybko. Oferują również zwinną obsługę, płynną zmianę przełożeń i bardzo mało hałasu, a większość z nich ma standardowy napęd na wszystkie koła.
- Łatwiej zatankować w domu. Tankowanie samochodu w domu jest szybsze i łatwiejsze niż zabranie go na stację benzynową. Zamiast stać przy pompie, wystarczy podłączyć ładowarkę i odejść. Możesz również zaplanować Ładowanie, aby rozpocząć, gdy stawki elektryczne są najniższe.
- Tańsze tankowanie w domu. Tankowanie EV na domowej stacji ładowania jest znacznie tańsze niż kupowanie gazu do tradycyjnego samochodu. A ta korzyść rośnie tylko wraz ze wzrostem cen gazu.
- Niskie Koszty Utrzymania. Samochody elektryczne wymagają znacznie mniej konserwacji niż pojazdy napędzane gazem. Oszczędza to zarówno pieniądze, jak i czas poświęcony na zabranie samochodu do mechanika.
- Przyjazny Dla Środowiska. Pojazdy elektryczne wytwarzają zerową emisję spalin z rury wydechowej i można je zasilać energią odnawialną, a nie paliwami kopalnymi. Nadal mają pewne koszty środowiskowe, zwłaszcza z rzadkich materiałów używanych w ich akumulatorach. Ale przez całe życie są znacznie bardziej ekologiczne niż samochody napędzane gazem.
- Specjalne Korzyści. Niektóre stany oferują specjalne korzyści dla kierowców pojazdów elektrycznych i hybryd plug-in. Na przykład mogą płacić niższe opłaty za przejazd, uzyskać dostęp do dedykowanych miejsc parkingowych i korzystać z pasów przejazdu. Sprawdź PlugStar, aby zobaczyć, jakie korzyści oferuje twój stan.
Wady
Wady zakupu pojazdu elektrycznego obejmują:
- Mniej Wyborów. Obecnie istnieje więcej modeli EV niż kiedykolwiek wcześniej, ale wciąż jest znacznie mniej samochodów elektrycznych niż napędzanych gazem. Wybór jest szczególnie ograniczony w przypadku pickupów; od stycznia 2022 r.modele takie jak Nowy Ford F-150 Lightning są nadal w fazie przedsprzedaży. Niektóre modele EV nie są dostępne we wszystkich 50 stanach.
- Wysoka Cena Zakupu. Znalezienie odpowiedniego samochodu elektrycznego jest jeszcze trudniejsze, jeśli twój budżet jest ograniczony. Pojazdy elektryczne kosztują znacznie więcej niż porównywalne samochody zasilane gazem. Jeśli masz mniej niż 30 000 dolarów do wydania, jedynym wyborem są kompaktowe hatchbacki, takie jak Nissan Leaf.
- Wymaga zwykłej stacji ładującej. Posiadanie EV bez regularnego dostępu do stacji ładowania w domu lub w pracy jest niepraktyczne. Podłączenie jednego w domu dodaje setki lub tysiące do kosztów, a to może być niemożliwe dla mieszkańców mieszkań.
- Trudniej zatankować na Road. Nawet nowe samochody elektryczne mogą przejechać od 200 do 300 mil między ładunkami. Aby zatankować w drodze, trzeba polować na Dostępne stacje ładowania i spędzić co najmniej pół godziny podłączony.
- Szybsza Amortyzacja. Co do zasady, pojazdy elektryczne tracą na wartości szybciej niż samochody napędzane gazem. Jeśli lubisz wymieniać swój samochód na Nowy co kilka lat, będziesz mieć duży hit, próbując sprzedać swój EV. Ale jeśli będziesz jeździć starym samochodem tak długo, jak to możliwe, nie wpłynie to zbytnio na ciebie.
Ostatnie Słowo
Koszty i korzyści związane z zakupem pojazdu zależą częściowo od sposobu użytkowania samochodu. Samochody elektryczne są idealne dla osób dojeżdżających do pracy, które rzadko wybierają się daleko od swojej domowej stacji ładowania. Ale to kiepski wybór na długie podróże, w których stacje szybkiego ładowania są nieliczne.
Mimo to, wszystkie problemy z pojazdami elektrycznymi stają się coraz lepsze wraz ze wzrostem rynku EV. Wraz z postępem technologicznym nowe modele stają się coraz tańsze, a zasięg baterii coraz dłuższy. A liczba dostępnych modeli do wyboru stale rośnie.
Tak więc, jeśli jesteś na ogrodzeniu o tym, czy kupić pojazd elektryczny, może mieć sens, aby odłożyć decyzję trochę dłużej. Będąc późnym adopterem, możesz zaoszczędzić trochę pieniędzy i uzyskać lepszy, bardziej zaawansowany samochód elektryczny, gdy w końcu zdecydujesz się na zakup.
Komentarzy