Jednym z największych wyzwań, przed którymi stają nowi freelancerzy, jest ustalanie stawek. Za wysokie opłaty i może skończyć się alienacji dobrych klientów z napiętych budżetów. Za niskie opłaty i może zostawić pieniądze na stole i nie wystarczy na pokrycie kosztów.
Twoja stawka freelance nie powinna być dowolną liczbą, którą wybierasz Na kaprys. Aby upewnić się, że dokładnie odzwierciedla ona twoją wiedzę i obejmuje twoje wydatki, musisz ocenić wiele czynników, takich jak koszty firmy i profesjonalni konkurenci.
Kroki, które należy podjąć podczas ustawiania stawki Freelance
Stawki Freelance nie są uniwersalne. Zanim zdecydujesz się na freelance rate, podejmij te kroki, aby upewnić się, że ty i twoi klienci skorzystacie z rozsądnych i przemyślanych cen.
1. Sprawdź Ceny Konkurentów
Niezależnie od tego, czy jesteś niezależnym copywriterem, czy programistą stron internetowych, masz konkurencję. Zawsze są inni freelancerzy, którzy oferują te same usługi, co ty, w Twojej okolicy lub zdalnie.
Zbieraj stawki dla różnych konkurentów. Zwróć uwagę na ich referencje, wcześniejsze doświadczenie zawodowe, recenzje i jakość ich pracy. Gdy masz dobry pomysł na ogólny zakres stawek za swoją pracę, rozważ pozycjonowanie się gdzieś w środku, w zależności od tego, gdzie jesteś w swojej karierze.
Poszukaj freelancerów, którzy mają podobne doświadczenie zawodowe, umiejętności i usługi w porównaniu do ciebie, aby uzyskać najdokładniejsze stawki konkurencji. Jeśli nie wiesz o żadnych od razu, spróbuj je znaleźć:
- Na LinkedIn
- Poprzez niezależne strony internetowe, takie jak Upwork
- Dołączając do lokalnych i zdalnych grup i sieci freelance
Możesz również skontaktować się z istniejącymi kontaktami branżowymi, jeśli je posiadasz. Wielu klientów przechodzi przez networking i budowanie relacji, więc zapewnia to dodatkowy bonus w postaci rozszerzenia listy kontaktów do przyszłej pracy.
2. Rozważ Swoją Branżę
Niektóre branże płacą lepiej niż inne. Chociaż możesz być w stanie zaoferować swoje usługi freelance w więcej niż jednej branży, są szanse, że twoje doświadczenie jest związane ze szczególnym naciskiem.
Na przykład, jako niezależny pisarz, im więcej piszesz dla konkretnej branży lub handlu, tym bardziej stajesz się ekspertem. To samo dotyczy pisania prawnego lub technicznego. Potencjalni klienci częściej szukają freelancerów, którzy mają udowodnione doświadczenie w danej branży, ponieważ znają terminologię i publiczność.
Poszukaj porównywalnych wynagrodzeń dla pełnoetatowych pracowników w firmach z twojej branży, a także innych freelancerów w przestrzeni. Pomoże Ci to lepiej zorientować się, gdzie Twoja branża znajduje się na skali płac. Jeśli Twoja branża płaci swoim pracownikom i innym freelancerom lepiej niż średnia, możesz dążyć do ponadprzeciętnej opłaty.
3. Cena za specjalizację lub niszę
Im bardziej wyrzeźbisz niszę podczas freelancingu,tym wyższe stawki możesz pobierać. Kiedy nowi klienci zatrudniają freelancerów, szukają specjalisty, który może wykonać konkretną Usługę z wysokiej jakości wynikami. I chociaż z pewnością możesz zaoferować pewne usługi ogólne, Twoje specjalistyczne umiejętności są tym, co Cię wyróżnia.
Zrób listę usług, które planujesz zaoferować i oddziel swoje ogólne umiejętności od wszelkich specjalistycznych. Jeśli masz problem z ustaleniem, co liczy się jako specjalizacja, rozważ umiejętności, które doskonaliłeś jako profesjonalista, że inni generalists w twoim polu może nie być w stanie zrobić tak dobrze jak ty.
Na przykład programista może specjalizować się w tworzeniu iOS lub grafik w projektowaniu user experience. Niezależny marketer może być szczególnie wykwalifikowanych w search engine optimization lub konfigurowanie automatyzacji marketingu.
Są to specjalizacje, których będą szukać potencjalni klienci-i które pozwolą Ci naliczyć wyższą stawkę za projekt lub stawkę godzinową. Przeglądając swoich konkurentów, poszukaj innych o podobnych zestawach umiejętności, aby uzyskać dokładniejsze wyobrażenie o tym, jaka powinna być twoja własna stawka freelance.
4. Oceń Swoje Doświadczenie
Jeśli jesteś nowy w freelancingu, możesz pomyśleć, że automatycznie oznacza to, że musisz pobierać niższą stawkę. Na szczęście tak nie jest.
Freelancing zazwyczaj obejmuje wszystkie wcześniejsze doświadczenia zawodowe, w tym czas spędzony na pracy dla pracodawcy. Tylko dlatego, że rozpoczynasz nowy niezależny biznes, nie oznacza, że nie jesteś doświadczonym profesjonalistą. Zamiast tego wykorzystujesz swoje wieloletnie doświadczenie i wiedzę, aby samodzielnie rozwijać swoją działalność.
Pamiętaj, aby policzyć wszystkie odpowiednie doświadczenia przy określaniu stawki freelancera, aby uzyskać wynagrodzenie, które jesteś wart. Obejmuje to wszystkich poprzednich pracodawców, role i wykształcenie związane z usługami oferowanymi potencjalnym klientom.
5. Porównaj swoją stawkę z roczną pensją
Zobacz porównywalne pozycje na Glassdoor lub Salary.com aby zobaczyć, jak wynagrodzenie pracownika w pełnym wymiarze godzin porównuje się do własnego za podobną pracę. Jako freelancer prawdopodobnie będziesz chciał pobierać wyższą stawkę godzinową niż ta, którą zarobiłbyś jako pracownik, aby pokryć swoje wydatki, ale jest to dobry punkt wyjścia.
Chociaż możesz nie znaleźć dokładnego dopasowania, powinieneś być w stanie wyświetlić wystarczającą liczbę podobnych pozycji, aby dać ci zasięg, który możesz następnie porównać z konkurencją i kosztami.
6. Oblicz swoje koszty i wydatki
Oprócz regularnych wydatków, takich jak czynsz i media, będziesz musiał pokryć koszty startowe freelance. Na przykład, być może będziesz musiał zapłacić za:
- Strona WWW i hosting
- Meble biurowe jak biurko i krzesło
- Subskrypcje oprogramowania
- Reklama i marketing
- Sprzęt, jak laptop i drukarka
Będziesz także musiał wziąć pod uwagę sposób budżetowania na wakacje i dni chorobowe, a także ubezpieczenie zdrowotne i emeryturę, ponieważ nie będziesz mieć pracodawcy, który zrobi to za Ciebie.
Na szczęście wiele z tych wydatków biznesowych liczy się jako odliczenia podatkowe. Pamiętaj tylko, aby śledzić ważne zapisy, takie jak paragony i faktury, aby móc je odebrać.
Połącz łączne szacowane koszty rocznie i podziel je przez 12, aby określić, co musisz zarabiać każdego miesiąca. Następnie weź miesięczną kwotę wydatków i podziel ją przez całkowitą liczbę godzin, które planujesz przepracować miesięcznie. Zapewni to stawkę godzinową, którą należy naliczyć, aby pokryć koszty.
Jednak nadal musisz czerpać zyski z pracy freelancera i pokrywać wszelkie koszty awaryjne, więc pamiętaj, aby również to uwzględnić.
7. Współczynnik zarówno w godzinach nie podlegających opodatkowaniu, jak i rozliczanych
W kroku szóstym oszacowałeś, ile godzin chcesz pracować każdego miesiąca, ale czy rozważałeś, czy wszystkie z nich są płatne, czy nie?
Godziny rozliczeniowe to Godziny pracy, które spędzasz na zarabianiu pieniędzy od klientów.
Nonbillable hours to Godziny pracy, które nie można rozliczać klientów, takich jak czas spędzony na zajmowaniu się zadaniami administracyjnymi, takimi jak budowanie ofert i wysyłanie faktur.
Zarówno rozliczalne, jak i nie podlegające obciążeniu godziny są niezbędne w prowadzeniu udanej działalności freelance, ale sposób, w jaki otrzymujesz za nie wynagrodzenie, różni się. Rozliczalne godziny mogą być bezpośrednio przypisane do konkretnego klienta i projektu, podczas gdy nie podlegające obciążeniu godziny nie mogą.
Ogólnie rzecz biorąc, twoja stawka freelance powinna obejmować nie tylko płatne godziny, ale także czas, który nie podlega obciążeniu. Nie oznacza to, że pobierasz opłaty od klientów za czas, który poświęcasz na aktualizowanie stron mediów społecznościowych swojej firmy, ale oznacza to, że ogólna stawka musi być wystarczająco wysoka, aby obsługiwać wszystkie godziny pracy.
Ustalając stawki freelance, oszacuj zarówno godziny rozliczalne, jak i nie podlegające obciążeniu, aby upewnić się, że zarabiasz wystarczająco dużo, aby utrzymać siebie i swoją firmę.
8. Wybierz model cenowy
Niezależnie od tego, czy jesteś niezależnym projektantem stron internetowych, czy specjalistą od marketingu, masz do wyboru różne modele cenowe. Dwa najczęstsze modele cenowe to godzinowe i na projekt.
Których używasz zależy od ilości czasu i pracy, która musi przejść do umowy. Jeśli projekt jest prosty i łatwy do oszacowania, opłata za projekt może być najlepszym sposobem.
Ale jeśli są aspekty projektu, z którymi nie jesteś zaznajomiony, lub trudno jest oszacować ilość pracy, którą będzie trzeba wykonać, naliczanie stawki godzinowej nie pozwoli Ci poświęcić więcej czasu niż zaplanowałeś.
Musisz również określić, czy planujesz pobierać depozyt z góry, co może mieć wpływ na przepływy pieniężne i budżet.
Wielu freelancerów pobiera opłaty w zależności od zakresu projektu, harmonogramu i wymaganego poziomu umiejętności. Posiadanie podstawowej wiedzy na temat tego, jak wolisz rozliczać klientów, ułatwi Ci projektowanie miesięcznych dochodów i opracowanie spójnego procesu rozliczeniowego.
9. Utwórz arkusz cenowy
Nie wszystkie Twoje umowy będą proste i łatwe do oszacowania, ale dla tych, którzy są, Dokonywanie arkusza cenowego ułatwi proces cytowania i fakturowania. Utwórz arkusz kalkulacyjny usług bazowych i żądaną stawkę dla każdego z nich.
Na przykład, jeśli jesteś pisarzem treści cyfrowych, możesz skorzystać z usługi podstawowej, takiej jak pisanie bloga i oszacować typową opłatę, wyszczególniając, co zwykle obejmuje i ile czasu zajmuje ten rodzaj projektu. Możesz dołączyć:
- Jeden artykuł na blogu, do 1500 słów
- Maksymalnie dwie rundy edycji
- Temat dostarczony przez Klienta
- Zawiera tytuł i zdjęcie
Stamtąd określiłbyś standardową stawkę. Powiedzmy, że chcesz zarabiać $50 na godzinę i wiesz, że tego rodzaju blogi zajmują średnio około pięciu godzin. Więc możesz ustawić standardową stawkę na $250.
Jeśli klient zażąda większej liczby słów lub dodatkowych rund edycji, zwiększysz koszty. A jeśli klient szukał krótszego kawałka i nie potrzebował zdjęcia, możesz zaoferować przeskalowaną stawkę.
Zachowaj arkusz kalkulacyjny standardowych cen najczęstszych usług, które świadczysz swoim Klientom, aby utrzymać spójne stawki i ułatwić cytowanie i zmniejszyć czasochłonność.
10. Zawierać klauzulę renegocjacji w umowach
Jak rozwijać swoją karierę freelance, może chcesz zwiększyć swoją stawkę. Być może zacząłeś zbyt nisko lub włożyłeś dużo czasu i wysiłku wza rozwijanie swojej wiedzy. Niezależnie od przyczyny, od czasu do czasu warto ponownie ocenić i zwiększyć stawkę freelance.
Możesz ustawić się, aby uzyskać wyższą stawkę freelance od nowych klientów, umieszczając klauzulę w umowie, aby renegocjować stawkę po pewnym czasie.
Zapewni to, że nie utkniesz w niższym tempie przez długi czas.
Ostatnie Słowo
Twoja stawka freelance nie powinna być pozostawiona do stagnacji. Zamiast tego powinieneś przeglądać go co najmniej raz w roku, aby wziąć pod uwagę takie czynniki, jak inflacja, wszelkie nowe umiejętności, których się nauczyłeś i typy klientów, których przyciągasz.
Nawet jeśli rozpocząłeś działalność freelance przed obliczeniem dokładnej stawki, nie utkniesz z nią na zawsze. Jest to możliwe, aby uzyskać wyższą stawkę od istniejących klientów freelance-to wystarczy trochę tłuszczu łokcia.
Niezależnie od tego, czy jesteś nowicjuszem w freelancingu, czy zajmujesz się nim od dłuższego czasu, ustalenie rozsądnych i zrównoważonych stawek dla freelancerów jest niezbędne dla twojego długoterminowego sukcesu.
Komentarzy