Istnieją dwie ogólne szkoły myślenia o zasiłkach. Niektórzy uważają, że dzieci powinny zarabiać pieniądze w zamian za wykonywanie obowiązków. Inni uważają, że nie powinieneś płacić im składek, które powinien wnosić każdy członek rodziny.
Są plusy i minusy każdej metody podawania zasiłku dzieciom. Ale w każdym razie ostatecznym celem jest nauczenie dzieci umiejętności zarządzania pieniędzmi.
Rola dodatku w nauczaniu dzieci finansów osobistych
W dzisiejszych czasach wiele szkół średnich oferuje kursy umiejętności finansowych, a nastolatki są na pewno wystarczająco duże, aby zarabiać własne pieniądze, aby ćwiczyć. Ale ważne jest, aby uczyć umiejętności finansowych wcześniej z kieszonkowym.
Według badania 2016 przeprowadzonego przez amerykański Instytut CPAs, 4 na 5 dorosłych twierdzi, że otrzymanie zasiłku nauczyło ich odpowiedzialności finansowej.
Rekomendacje doradcy giełdowego Motley Fool mają średni zwrot na poziomie 618%. Za 79 $(lub tylko 1,52 $tygodniowo) dołącz do ponad 1 miliona członków i nie przegap ich nadchodzących wyborów giełdowych. 30-dniowa Gwarancja Zwrotu pieniędzy. Zarejestruj Się Teraz
A artykuł z 2018 r. opublikowany w Journal of Family Issues zauważa, że dzieci uczą się więcej o pieniądzach od rodziców niż z jakiegokolwiek innego źródła. W szczególności dzieci uczą się na dwa sposoby: na przykładzie rodziców i tego, czego rodzice aktywnie uczą swoje dzieci.
Ale w artykule zauważono, że większość badań pomija jeden z najważniejszych trybów nauczania-praktyczną praktykę. Dzieci najlepiej uczą się poprzez działanie.
I ważne jest, aby pozwolić im ćwiczyć, gdy są młodzi, a stawka jest niska. Najlepszy czas na naukę to czas, kiedy są z Tobą, dzięki czemu możesz monitorować, jak wydają, oszczędzają i inwestują zarobione pieniądze.
Beth Kobliner, autorka „Make Your Kid A Money Genius”, zauważa w artykule dla PBS, że dzieci w wieku 3 lat mogą zrozumieć podstawowe pojęcia dotyczące pieniędzy. A w wieku 7 lat wiele z ich nawyków finansowych jest ustawionych. Tak więc, im wcześniej zaczniesz uczyć dzieci o pieniądzach – i pozwalać im ćwiczyć z rzeczywistością-tym lepiej.
Rodzaje uprawnień
Samo podjęcie decyzji o przyznaniu zasiłku to tylko połowa sukcesu. Istnieje kilka opcji do rozważenia.
Niezależnie od tego, który wybierzesz, ważne jest, aby pozwolić sobie na pewną elastyczność. Metoda, z której ostatecznie korzystasz, może nie być tym, od czego zacząłeś, ponieważ twoje dziecko może zareagować nieoczekiwanie. Ostatecznie, można znaleźć, że trzeba zmienić metodę, aby uzyskać najlepsze wyniki.
Ale od czegoś trzeba zacząć. Więc po prostu wybierz opcję, która ma dla ciebie największy sens.
1. Dodatek Bezwarunkowy
Bezwarunkowy zasiłek polega na dawaniu regularnej kwoty pieniędzy, nie wymagając od dziecka, aby zarabiało je wykonując prace domowe.
To pozwala utrzymać pieniądze lekcje i obowiązki jako różne kwestie. A ponieważ pieniądze nie są związane z obowiązkami, dzieci nie mogą zdecydować, że nie potrzebują pieniędzy i odmawiają pracy. Zamiast tego uczą się, że obowiązki są częścią życia.
Z drugiej strony, każdy tygodniowy, dwutygodniowy lub miesięczny zasiłek daje dziecku możliwość regularnego zarządzania pieniędzmi w sposób podobny do wypłaty. Łatwiej jest zaoszczędzić na konkretnych celach, a dziecko może tworzyć plany w oparciu o oczekiwane przyszłe dochody.
Minusem jest to, że ta metoda nie uczy Twojego dziecka, że wynagrodzenie jest rekompensatą za dobrze wykonaną pracę.
Dodatkowo, zrozumienie, jak działają pieniądze, może zostać utracone na dzieciach, jeśli rodzice nie sparują zasiłku z lekcjami finansowymi.
Badanie przeprowadzone w 2008 roku przez studencką fundację umiejętności finansowych Jumpstart Coalition wykazało, że dzieci, które otrzymały bezwarunkowy zasiłek, miały najniższy wskaźnik umiejętności finansowych. Ale nie musi tak być.
Ekonomista i autor badania, Lewis Mandell wyjaśnia Insider, że zasiłki są skuteczne tylko wtedy, gdy dają rodzinom możliwość rozmowy o pieniądzach. Tak długo, jak to robisz, każda metoda może zadziałać.
2. Dodatek wypłacany w razie potrzeby
Dzięki zasiłkowi pay-as-needed dzieci nie otrzymują regularnie określonej kwoty pieniędzy. Zamiast tego proszą rodziców o pieniądze, gdy ich potrzebują.
Z drugiej strony, dzieci niekoniecznie zrobiły coś, żeby zarobić te pieniądze. A jeśli jest to uzależnione od regularnego wykonywania obowiązków, korelacja nie jest ani natychmiastowa, ani silna.
Taka struktura zasiłków zapewnia również niespójne pieniądze, co utrudnia dziecku oszczędzanie na przyszłe wydatki. Wymaga to jednak częstych dyskusji na temat pieniędzy, ponieważ musisz ocenić każde żądanie pod kątem jego zalet.
Idealnie, w tym scenariuszu, jeśli Twoje dziecko chce e-czytnika, akwarium lub nowego roweru, a nie ma większego święta lub urodzin w zasięgu wzroku, poprosiłoby Cię o pieniądze i ustaliłbyś, czy Twoje dziecko zarobiło pieniądze lub co może zrobić, aby je zarobić lub część.
Ten scenariusz zmusza was do rozważenia zarządzania pieniędzmi za każdym razem, gdy pojawi się sytuacja. Ta metoda może być odpowiednia dla rodziców, którzy nie czują, że dzieci powinny zarabiać pieniądze na wykonywanie prac domowych, ale powinny otrzymywać fundusze po prostu z racji bycia członkiem rodziny.
3. Dodatek za prace domowe
Najczęstszym rodzajem zasiłku jest taki, w którym dzieci zarabiają pieniądze na prace domowe, zgodnie z 2019 T. Rowe Price Parents, Kids, & money survey.
W ramach tej struktury dzieci muszą wykonywać pewne prace domowe w zamian za pieniądze. Często jest to określona kwota pieniędzy na listę obowiązków, które muszą wykonać każdego tygodnia.
Korzyści są takie, że dziecko widzi bezpośredni związek między wysiłkiem a otrzymywanymi pieniędzmi.
Ale aby to było skuteczne, muszą być konsekwencje, gdy dziecko nie wykonuje obowiązków, co wymaga od rodziców śledzenia. A jeśli w gospodarstwie domowym jest kilka dzieci, może to być trudne.
Alternatywą jest posiadanie listy zadań z ustaloną ceną za zadanie. Możesz wymagać od dziecka wyboru minimalnej liczby obowiązków lub pozostawić to im. Bardziej zaangażowana praca płaci więcej pieniędzy, podczas gdy szybkie lub łatwe zadania płacą mniej.
Jeśli Twoje dziecko nie wykonuje pracy, nie otrzymuje pieniędzy na wydatki.
4. Hybryda
Wielu rodziców, w tym ja, stosuje metodę hybrydową. Jako członek rodziny, mój 6-letni syn ma wykonywać pewne odpowiednie dla wieku prace domowe za darmo, takie jak karmienie kota, podnoszenie jego zabawek i odkładanie prania.
Jeśli nie wykonuje tych obowiązków, traci przywileje, takie jak telewizja czy zabawa. Ale nie traci kieszonkowego. Dostaje bezwarunkowy zasiłek podstawowy (nie związany z obowiązkami) tylko za bycie członkiem rodziny.
Może zarobić dodatkowe pieniądze na rozwiązywanie większych zadań. Kwota, którą zarabia, zależy od trudności zadania lub czasu, jaki zajmuje. To zmusza nas do dyskusji o pieniądzach za każdym razem, gdy podejmuje większe zadanie.
Większe zadania zależą od wieku dziecka, ale mogą obejmować prace domowe, takie jak rakING liści, odśnieżanie, koszenie trawnika, lub Sprzątanie domu.
Wybrałem tę metodę, ponieważ uzasadnienie bezwarunkowego zasiłku ma dla mnie sens. Ani mój mąż, ani ja nie dostajemy kieszonkowego, kiedy on zmywa naczynia, ani ja piorę. Po prostu robimy te rzeczy, ponieważ one muszą zostać wykonane i każdy z nas musi wykonać swoją część.
Ale zawsze miałem ducha przedsiębiorczości. Dziś zarabiam na życie jako nauczyciel w niepełnym wymiarze godzin i niezależny pisarz w pełnym wymiarze godzin. Ale jako dziecko, zawsze wymyślałem pomysły na własny biznes.
A wszystko zaczęło się od przekonania moich rodziców, żeby pozwolili mi zająć się naszym sprzątaczem. Zaproponowałem, że zrobię to za mniej niż ona, ale za więcej niż moje zwykłe kieszonkowe. W końcu zacząłem sprzątać domy ich przyjaciół. Miałem własną kwitnącą firmę sprzątającą z elastycznymi godzinami pracy i wynagrodzeniem lepszym niż minimalne.
Chciałbym zachęcić do podobnej przedsiębiorczości w moim Synu. A taki hybrydowy model, w którym wybiera, ile może zarobić na podstawie pracy, którą podejmuje, jest jednym ze sposobów, aby to zrobić.
Jaka jest stawka?
Jeśli Twoje dziecko wraca do domu ze szkoły z historiami o wygórowanych kwotach pieniędzy, które ich przyjaciele dostają za kieszonkowe, zapoznaj się z tą prostą wskazówką przed złożeniem wniosku, aby nadążyć za Jonesami.
Ogólnie rzecz biorąc, należy płacić $1 do $2 rocznie w wieku tygodniowo. Tak więc 10-latek zarabiałby od 10 do 20 dolarów tygodniowo, a 14-latek zarabiałby od 14 do 28 dolarów tygodniowo.
Jeśli wydaje ci się to wysokie (lub niskie), możesz wymyślić cokolwiek wydaje się rozsądne w oparciu o to, ile pracy zostanie wykonanej (jeśli połączysz zasiłek z obowiązkami), ile masz dzieci, jaki jest Twój budżet na zasiłki i jakiego rodzaju systemu zasiłków używasz.
Na przykład, można przypisać każdej chore określoną figurę. Wynoszenie śmieci może być warte 1 dolara, a opróżnianie zmywarki może być warte 2 dolary.
Ewentualnie rozważyć cel dodatku. Na przykład, jeśli chcesz, aby Twoje dziecko nauczyło się odpowiedzialności finansowej, czego konkretnie chcesz, aby się nauczyło? Jak mądrze wydawać lub oszczędzać? Jeśli tak, daj im nieco mniej niż musieliby kupić swoje ulubione rzeczy, więc muszą ćwiczyć oszczędzanie.
Ale jeśli dasz im zbyt dużo mniej, mogą się zniechęcić. Więc znajdź właściwą równowagę między nauczaniem opóźnionej satysfakcji a wartością pracy dla rzeczy, których chcą.
Niezależnie od tego, zrozumienie motywacji może pomóc w podjęciu decyzji o odpowiedniej kwocie.
Gdzie idą pieniądze?
Badanie 2019 przeprowadzone przez American Institute of CPAs wykazało, że przeciętne Amerykańskie dziecko zarabia około $1,500 rocznie z zasiłku lub $125 miesięcznie.
Jednak tylko 3% rodziców twierdzi, że ich dzieci oszczędzają wszelkie kieszonkowe. Zamiast tego wydają większość pieniędzy na zabawki, urządzenia cyfrowe i pliki do pobrania, a jednocześnie spędzają czas ze swoimi przyjaciółmi.
Nie wystarczy dać dzieciom własne pieniądze i oczekiwać, że nauczą się odpowiedzialności. Kiedy pozostawione do własnych urządzeń, niewiele dzieci będzie dobrze zarządzać pieniędzmi. My, jako rodzice, musimy również nauczyć ich, jak sobie z tym radzić.
Naucz dzieci rozdzielania funduszy
Tak jak przeznaczymy procent z naszych czeków na oszczędności i emeryturę, powinniśmy nauczyć nasze dzieci, aby nie wydmuchiwały wszystkich pieniędzy, jak tylko je dostaną.
Jest OK, aby wydać część każdej działki natychmiast, ale część powinna również przejść do oszczędności. Nauczanie kids znaczenie budowy funduszu oszczędnościowego jest niezwykle cenne.
Możesz również zachęcić dzieci do zarezerwowania procentu swoich zarobków na darowiznę na cele charytatywne. Wybór organizacji charytatywnej sprawia, że częściej odkładają pieniądze.
Prosta metoda trzech słoików może być skutecznym sposobem pomagania dzieciom w dystrybucji pieniędzy i obserwowaniu wzrostu ich oszczędności. Weź trzy duże słoiki i oznacz je „wydatki”, „oszczędzanie” i ” dobroczynność.”
Starsze nastolatki, zwłaszcza te z pracy w niepełnym wymiarze godzin, należy również zachęcać, aby zaoszczędzić trochę pieniędzy na przyszłe wydatki, takie jak studia, samochód lub podróż.
Pozwól im wydać
Częścią nauczania zarządzania pieniędzmi jest umożliwienie dzieciom wydawania ciężko zarobionych pieniędzy na coś, czego naprawdę chcą.
Mój syn uwielbia zabawki. I tak długo, jak ma pieniądze, aby kupić to, czego chce, nie ma znaczenia, czy wydaje pieniądze, które zaoszczędził na nowym zestawie Lego lub figurce Batmana. Dzieci muszą nauczyć się, że praca zasługuje na nagrody.
Dodatkowo, wraz z wiekiem przychodzi większa odpowiedzialność, a to obejmuje odpowiedzialność za osobiste wydawanie pieniędzy.
Młodsze Nastolatki, zwłaszcza te, które mogą zarabiać na dorywczych pracach, takich jak ścinanie trawy, grabienie liści lub opieka nad dziećmi, mogą być zobowiązane do płacenia na własną rękę w filmach lub gdy wychodzą jeść ze swoimi przyjaciółmi. Starsze nastolatki mogą płacić za paliwo lub wpłacać pieniądze na rodzinny plan komórkowy, a także płacić za niektóre wydatki osobiste.
Różne zadania dla różnych grup wiekowych
Jeśli chcesz połączyć zasiłek dla dziecka z obowiązkami, jak wcześnie powinieneś zacząć? Dzieci w wieku 3 lat mogą nie w pełni zrozumieć pojęcia zasiłku, ale mogą zacząć uczyć się odpowiedzialności rodzinnej, wykonując kilka prostych zadań.
Niektóre odpowiednie obowiązki dla dzieci w każdym wieku obejmują:
- Od 3 do 4: małe dzieci mogą nauczyć się składać ściereczki, kłaść serwetki na stole, napełniać naczynie z karmą dla zwierząt, odkładać zabawki i pomagać sortować pranie w różnych koszach.
- Od 5 do 7: od 5 do 7 mogą obsłużyć nieco bardziej złożone zadania. Mogą nauczyć się składać pranie, robić lekkie Odkurzanie, ładować lub rozładowywać zmywarkę, pomóc nakryć stół, napełnić naczynia z wodą dla zwierząt, podlewać kwiaty Na zewnątrz i odchwaszczać w ogrodzie.
- 8 do 10: dzieci w wieku od 8 do 10 lat mogą ustawić i wyczyścić stół, odkurzać, zamiatać, kurzyć, wyjąć śmieci, przynieść pocztę i gazetę, odśnieżać śnieg, grabić liście, wyprowadzać psa, zamiatać Garaż, pościelić łóżka i sprzątać pokoje.
- Od 11 do 13: starsze dzieci i młodsze Nastolatki mogą nauczyć się robić pranie, myć naczynia, kosić trawnik, przycinać żywopłoty, pomagać w przygotowywaniu posiłków, myć samochody, sprzątać łazienki i opiekować się młodszym rodzeństwem.
- 14 do 18: starsze nastolatki mają coraz większą zdolność do zarabiania pieniędzy poza domem. Ich zależność od zasiłku maleje, a oni mogą mieć bardzo mało czasu, aby zarobić pieniądze na dodatkowe prace. Mogą też mieć mniejsze zainteresowanie. Możesz zdecydować, kiedy przerwać zasiłek dla starszych dzieci.
Chociaż są to ogólne wytyczne, jesteś najlepszym sędzią poziomu dojrzałości swojego dziecka. Nie zmuszaj dzieci do wykonywania prac domowych (takich jak koszenie trawnika), które nie są w stanie wykonywać dobrze lub wygodnie.
Z drugiej strony, nie zaszkodzi poprosić ich o pomysły. W wieku 6 lat mój syn nie jest jeszcze zdolny do takich prac jak odśnieżanie i koszenie trawnika. Ale często zaskakuje mnie rzeczami, które może zrobić, jak pulling chwasty i podlewanie w ogrodzie.
Jeśli dzieci mogą skoncentrować się na pracach domowych, które lubią lub nie mają nic przeciwko robieniu, są bardziej skłonne do pomocy. Oczywiście czasami muszą wykonywać obowiązki, których nie lubią, ale często daję mojemu synowi wybór.
Wiedząc, że kocha zamiatać podłogę, ale nienawidzi odkładać pranie, pozwolę mu wybrać jedno lub drugie. Dopóki praca się kończy i mam pomoc w domu, nie jestem zbyt wybredny, co do obowiązków, które wykonuje.
Śledzenie zasiłków i obowiązków
Jeśli zamierzasz korzystać z obowiązków, aby śledzić, co zarabiają twoje dzieci, pomocne może okazać się użycie wykresu obowiązków domowych lub harmonogramu sprzątania domu. W Internecie można znaleźć wiele rodzajów darmowych wykresów, takich jak te znajdujące się na KidPointz.com.
Są szczególnie przydatne, jeśli musisz śledzić prace domowe dla więcej niż jednego dziecka. Możesz także utworzyć własny wykres.
Wykres zapewnia dobrą wizualizację dla dzieci w każdym wieku. Małe dzieci mogą chcieć umieścić naklejki na wykresie po zakończeniu pracy, ponieważ daje im to poczucie dumy i spełnienia.
Starsze dzieci mogą łatwo zobaczyć, które prace wykonały, a które nie, i (jeśli płacisz za prace domowe), ile pieniędzy mogą oczekiwać na tydzień lub miesiąc.
Jako rodzic, Wykres pozwala śledzić, co jesteś winien, zwłaszcza jeśli system zasiłków wymaga odejmowania od zasiłku dziecka za prace, które zostały cofnięte lub dodawania płatności za dodatkowe prace.
Niezależnie od tego, czy śledzisz prace domowe, czy tylko zasiłki, istnieje również mnóstwo aplikacji na pieniądze dla dzieci. Pozwalają śledzić swoje kieszonkowe, jeśli wolisz iść drogą cyfrową.
Chociaż dzieci zwykle uczą się najlepiej, gdy mają coś wizualnego i dotykowego, które mogą zobaczyć i dotknąć, jak papierowe pieniądze, ludzie rzadko używają prawdziwej gotówki w dzisiejszych czasach. Więc śledzę tygodniowe kieszonkowe mojego syna za pomocą aplikacji na smartfony o nazwie Rooster Money.
Automatycznie dodaje swoją tygodniową kwotę w każdy piątek. A kiedy coś kupi, mogę odliczyć kwotę od jego całkowitej puli wydatków. Pozwala mu również sortować pieniądze w osobne wiadra do oszczędzania, dawania i konkretnych celów.
Wersja premium pozwala powiązać zasiłek z konkretnymi obowiązkami. Możesz przypisać zadania o wartości dolara. Za każdym razem, gdy twoje dziecko ukończy zadanie, możesz oznaczyć je jako ukończone, co powoduje dodanie pieniędzy do puli.
Pieniądze nie są powiązane z kontem bankowym, więc pieniądze są hipotetyczne. Ale to daje dzieciom wizualny sposób na śledzenie ich wydatków i oszczędności. Bankaroo to kolejna aplikacja, która działa podobnie.
Inne aplikacje, takie jak Greenlight, BusyKid i FamZoo, wiążą się z kontem bankowym lub kartami przedpłaconymi za prawdziwe pieniądze. Mogą one być bardziej odpowiednie dla starszych dzieci, które muszą uzyskać dostęp do gotówki, gdy rodzica nie ma w pobliżu.
Inne sposoby nauczania zarządzania pieniędzmi
Dawanie kieszonkowego nie jest jedynym sposobem na nauczenie dzieci o pieniądzach. I Żadna zasada nie mówi, że to nie może być zabawne.
Możesz także nauczyć swoje dzieci umiejętności zarządzania pieniędzmi, grając w gry planszowe, takie jak Monopoly i gra życia. Dzieci mogą uczyć się o pieniądzach i inwestycjach, a to daje możliwość prowadzenia z nimi finansowych dyskusji w sposób, który ich nie wyłącza ani nie nudzi do łez.
Możesz także użyć zabawy, aby nauczyć młodsze dzieci o pieniądzach. Załóż sklep i pokaż im, jak płacić za rzeczy i oszczędzać na to, na co ich nie stać.
Finał Word
Istnieją różne szkoły myślenia o tym, jaki rodzaj zasiłku jest odpowiedni. Ale niezależnie od systemu, którego używasz do przekazywania pieniędzy dzieciom, najbardziej krytycznym elementem są częste dyskusje na temat tego, jak zarządzają swoimi pieniędzmi.
Tak łatwo dać się wciągnąć w zgiełk naszego codziennego życia i zapomnieć o długofalowych konsekwencjach naszych działań (lub bezczynności).
Jako rodzice, naszym podstawowym zadaniem jest przygotowanie naszych dzieci do skutecznego radzenia sobie z życiem jako dorosły, ucząc je kluczowych umiejętności, a zarządzanie pieniędzmi jest niewątpliwie jednym z nich.
Komentarzy